zondag 15 september 2013

Cupcake Brownies

Heei, ik had besloten om ook een paar keer te gaan bakken en dat met jullie te delen! Toen vond ik dit bronwie pak in de kast en dacht ik: laat ik hier eens iets mee maken! Dat is soort van gelukt. 

De voorkant
Dit is de doos. Deze komt bij de Xenos vandaan alleen ik weet niet precies hoe duur hij was. Ik weet wel dat hij niet heel duur was. 

 De achterkant
Hier staat het recept op en wat je nodig hebt. Ziet er makkelijk uit :) 

Inhoud 
Sprinkels en een mix. Ik vind het erg jammer dat hier geen vorm bij zit, dat was wel wat makkelijker geweest. Dan maar cupcake vormpjes gebruiken. Ook leuk.

Wat je nodig hebt.
Je hebt nodig:
-Een mixer
-1 ei
-100 gram boter
-125 ml water
-Chocola 
-De mix
-Een pannetje
-Cupcakevormpjes

De boter in de pan
 Smelt de boter en laat het afkoelen. 

Alles bij elkaar
Doe de bakmix, het ei, de gesmolten boter en het water in een kom en mix het met een elektrische mixer op de hoogste stand voor circa 3 minuten.

Zo ziet de mix eruit
Dit is de mix na ongeveer 3 minuten. Ziet er lekker uit ;)

Bakvormpjes
Doe de bakvormpjes is een cupcake bakplaat of op een gewone platte bakplaat. Ik vind persoonlijk de speciale voor cupcakes handiger, hierdoor zakken ze minder snel in. 

   
De mix zit erin
 Ik heb de mix in de vormpjes verdeelt. Per vormpje zit er ongeveer twee eetlepels mix in. Ik heb er ook nog een stukje chocola in gedaan zodat het er in kan smelten. Let op! Doe ze er helemaal in! Hier ging het bij mij fout. Als je ze er niet goed in doet smelten ze niet goed en krijg je er half gesmolten stukken in. 

 In de oven
Nu gaan ze ongeveer 25 minuten in de oven die op 180 graden in de oven. Ik heb boven/onder-warmte, bij een gasoven moet hij op stand 3 en bij een circulatie oven moet hij op 160 graden.

 
Het eindresultaat
De sprinkels heb ik er later over heen gestrooid. Ze zijn niet de mooiste geworden, maar wel heel lekker! Zeker een aanrader.

Succes bij het maken en bedankt voor het lezen!
 -xxx-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten